Sidor

måndag 26 september 2011

Hej alla filurer, jag har varit lite upptagen och borta men jag ger inte upp mina matupplevelser :)

Nu är det på det viset att jag har för första gången idag tagit emot en sån här "matkasse" som är så poppis nu. Jag har valt Tastelines matkasse http://www.tasteline.com/Matkasse/ Det känns som att den kassen passar mig och min son bäst enligt tycke och smak. I morgon ska jag laga till det första av 5 recept jag har fått levererat. Fisk, köttfärs, fläskfilé, kyckling och s¨blir det en vegetarisk rätt.

Det kan ju bli lite krångligt att få Emil att smaka på allt men han får väl peta i sig det han tycker om. Så skönt att slippa åka och handla och nu får jag en massa maträtter över som räcker både till lunchlåda och att frysa in. Jag skulle tro att det här kommer att bli mycket billigare och roligare att laga maten men vi får väl se. Dom övriga två dagarna i veckan bör jag väl klara av åtminstonde 1 proteindag.

Bildbevis på mina maträtter och betyg på dom kommer det också, den här omgången ser jag fram emot fläskfilén med kantareller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar